اخبار

پیشگیری از سرطان بدون تحقیق و نقشه راه میسر نخواهد بود

Mehresoheila news1401

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مهر سهیلا دومین جلسه هیات مدیره موسسه خیریه مهر سهیلا با حضور مهمانان ویژه تشکیل گردید.

اول خرداد 1401 جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره، مهمان ویژه ای هم داشت. دکتر هومن بخشنده دکترای اپیدمیولوژی از مدیران بیمارستان شهید رجایی تهران در این جلسه حضور داشت.
محمدتقی غیاثی رئیس هیات مدیره موسسه خیریه مهر سهیلا ضمن خوش آمدگویی به اعضا و مهمانان گفت:
برای موسسه آنچه مهم است آموزش در کنار پیشگیری است. پیشگیری از سرطان بدون تحقیق و نقشه راه میسر نخواهد بود و آن هم با مطالعه و کمک متخصصان این حوزه اتفاق خواهد افتاد.
ما جمعی از تولیدکنندگان و صنعت گران هستیم و هدفمان کمک به بیماران و خانواده هایشان می باشد. از متخصصانی که در این مسیر ما را عاشقانه یاری می کنند تشکر می کنیم. بدیهی است ما در بخش درمان و کمک هزینه های درمانی به بیماران نیازمند کمک خواهیم نمود اما در این مسیر موسسه خیریه مهر سهیلا قصد دارد در کنار کار تحقیقات یک مرکز آموزشی نیز تاسیس نماید تا بتواند در حوزه آگاهی رسانی و تحقیقات نیر خدمات رسانی نماید.
دکتر نکوئیان متخصص ژنتیک سرطان و عضو هیات مدیره موسسه خیریه مهر سهیلا گفت:
ما در موسسه خیریه مهر سهیلا در سه بخش آموزش را ارائه می نماییم. آموزش پیشگیری برای عموم، آموزش خانواده های بیمار مبتلا به سرطان که از بیمار نگهداری می کنند، آموزش به افراد مبتلا به سرطان که هم اکنون تحت پوشش موسسه می باشند.
این مرکز در کنار فعالیت های آموزشی که در حال اجراست از جمله کلاس های موسیقی،روانشناسی، ورزشی و هنری، قصد دارد بر اساس نظامنامه تدوین شده و اساسنامه، کمسیون های متفاوتی با زمینه فعالیت های مشخص بوجود آورد.
دکتر نکوئیان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه مولکولی ژنتیک در این موسسه گفت: در گلریزان 1400 هزینه خرید دستگاه ها تامین شده و دستگاه های مورد نیاز این آزمایشگاه تحقیقاتی در حال خریداریست و بزودی این مرکز تحقیقاتی راه اندازی خواهد شد.
دکتر هومن بخشنده عضو گروه تحقیق و پیشگیری بیمارستان شهید رجایی با تقدیر و تشکر از زحمات موسسه خیریه مهر سهیلا گفت:
کار ارزشمند مهر سهیلا قابل تقدیر است . این که موسسه خیریه علاوه بر کمک های مادی در بحث پیشگیری، آموزش و پژوهش فعالیت می نماید،کم نظیر و بسیار ارزشمند است.
دکتر بخشنده گفت: ایجاد ساختار های نرم افزاری در کنار بکارگیری افراد متخصص دانشگاهی می تواند در پیشبرد اهداف موسسه راه گشا باشد و لازمه اجرای این کار ارزشمند برنامه ریزی دقیق و البته تشکیل کمسیون های متعدد می باشد
ناصر امینی مدیرعامل موسسه خیریه مهر سهیلا با بیان تاریخچه شکل گیری موسسه و نقش مهم و ارزنده حامیان گفت: تشکیل کمیته های طرح و برنامه، حضور افراد متخصص و بکار گیری افراد متخصص از جمله برنامه های تدوین شده در نظام نامه می باشد که در حال اجراست.
مدیرعامل موسسه خیریه مهر سهیلا با اشاره به برخی از فعالیت های آموزشی در حال اجرا در این مرکز گفت: هم اکنون بسیار از فعالیت های آموزشی از جمله کلاس های هنری، موسیقی، ورزشی، روانشناسی و رفتار متقابل(TA) برای بیماران و خانواده هایشان در حال برگزاریست.
ایشان در ادامه گفت: این موسسه در طول فعالیتش با برخورداری از نیروهای متخصص و داوطلب ، همواره در تلاش برای ساختن جامعه ای بدون ترس از بیماری سرطان است و تلاش می نماید تا به هرطریق ممکن در عرصه خدمات پیشگیری، حمایتی و درمانی نقش بسزایی ایفا کند.
وی در ادامه از حضور ارزشمند متخصصان که عاشقانه این موسسه را یاری می نمایند قدردانی نمود.
موسسه خیریه مهر سهیلا با هدف”آموزش، پیشگیری و درمان” همراه با امداد رسانی به بیماران مبتلا به سرطان تاکنون توانسته به بیش از 1400 نفر از بیماران مبتلا به سرطان در استان البرز خدمت رسانی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *