آموزش, پیشگیری

بررسی اثرات مصرف قند در رژیم غذایی و ابتلا به سرطان

سرطان و متابولیسم قند:

سلول های سرطانی نیاز زیادی به انژی دارند و به گلوکز(قند) به عنوان منبع سوخت اولیه خود متکی هستند. این ویژگی به عنوان اثر “Warburg” شناخته میشود. با این حال باید توجه داشت باشید که این افزایش مصرف گلوکز توسط سلول های سرطانی ناشی از مصرف قند در رژیم غذایی نیست.
چاقی و خطر سرطان:
مصرف بیش ازحد قند می تواند موجب افزایش وزن و چاقی شود.چاقی به نوبه خود با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پستان، کلورکتال،پانکراس و کلیه در ارتباط است. با این حال این الگوی کلی رژیم غذایی، از جمله مصرف کالری بالا و تغذیه نامناسب است که به این افزایش خطر کمک می کند. نه قند به تنهایی.

التهاب و مقاومت به انسولین:
مصرف زیاد قند میتواند التهاب مزمن و مقاومت به انسولین را افزایش دهد، عواملی که با ایجاد سرطان مرتبط هستند. التهاب میتواند محیطی ایجاد کند که باعث رشد و گسترش سلول های سرطانی شود. مقاومت به انسولین همچنین با افزایش سطح انسولین و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF) همراه است که ممکن است موجب رشد تومور شود.

چاقی

شکر در چارچوب یک رژیم غذایی متعادل:
مصرف مقادیر متوسط قند در یک رژیم غذایی متعادل به طور کلی قابل قبول تلقی می شود و مستقیما باعث سرطان نمی شود. تمرکز بر الگوهای کلی رژیم غذایی، از جمله میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم، د رعین به حداقل رساندن قندهای اضافه شده و غذاهای فرآوری شده مهم است.
پیشگیری و مدیریت:
انجمن سرطان آمریکا و سایر سازمان های بهداشتی معتبر یک سبک زندگی سالم را توصیه می کنند که شامل حفظ وزن سالم، انجام فعالیت بدنی منظم و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است. این شامل محدود کردن قندهای اضافه شده، نوشیدنی های شیرین و غذاهای فرآوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *