اخبار

سمینار پیش آگاهی سرطان های شایع

banner 1 scaled

 

سمینار پیش آگاهی سرطان های شایع


به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مهر سهیلا سمینار پیش آگاهی سرطان های شایع ” من مراقب خودم هستم” با حضور 1200 نفر شهروند البرزی با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج و بیمه پیشتازان پاسارگاد به همت موسسه خیریه مهر سهیلا در مورخ 22 تیرماه 1401 در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار گردید.

دکتر نکوئیان متخصص ژنتیک سرطان و عضو هیات مدیره موسسه خیریه مهر سهیلا با اشاره به معرفی فعالیت های این مرکز گفت:
موسسه خیریه مهر سهیلا از سال 1393 با حمایت خیرین و نیکوکاران که هم اکنون عضو هیات امنای این مرکز هستند شروع به فعالیت نموده است. دغدغه موسسه کاستن آلام بیماران و حمایت مادی و معنوی از این عزیزان بود. امروز موسسه به درجه ای از بلوغ رسیده که آموزش پیشگیری و درمان را در سر لوحه برنامه های خود قرار داده به به حمدالله در این حوزه و بویژ پیشگیری قدم های موثری برداشته ایم.
این عضو هیات مدیره در ادامه گفت: بسیار ناراحت کننده است که به خانواده بیمار بگوییم کاری برای بیمار نمی توانیم انجام دهیم و در مقابل بسیار خوشحال کننده است که به بیمار بگوییم صد در صد بیماریش قابل درمان است و شرط این خبر خوب پیشگیری و اقدام به موقع است چرا که چرا که تشخیص زود هنگام در سرطان می تواند به درمان قطعی منتهی شود.

 

دکتر نکوئیان با تشریح سرطان های شایع به شرح علل تشدید آن پرداخت و اظهار نمود:
تغذیه سالم پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل وزن، کنترل مصرف قند، نمک، شکر، روغن و … درنهایت منجر به تغییر سبک زندگی و حرکت به سمت سالم زیستن می باشد و رعایت این موارد در پیشگیری بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان ها می تواند موثر واقع گردد.
سمینار پیش آگاهی از سرطانهای شایع، در راستای رسالت موسسه “آموزش پیشگیری و درمان ” با حضور 1200 نفر در سالن نجات فلاح تشکیل گردید.
سولماز صادقیان در حاشیه این برنامه گفت: امروزه با توجه به افزایش شیوع سرطان های شایع سمینارها و کارگاههای آموزشی در خصوص آگاهی سرطان همراه با آموزش های لازم جهت ایجاد سبک زندگی سالم بیش از پیش ضروریست.
ایشان در ادامه گفت: پیشگیری موجب کاهش هزینه دارو و درمان و در نهایت کاهش بیمار در خانواده های و هزینه سربار دولت خواهد بود.
موسسه خیریه مهر سهیلا با برگزاری طرح خود مراقبتی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اقدام به برگزاری کارگاه ها و سیمنار های آموزشی همراه با خودآزمایی سرطان پستان ویژه بانوان البرزی نموده است.


در حال حاضر 1200 نفر شهروند البرزی در این طرح شرکت نموده اند که تا کنون برای بیش از 250 نفر پرونده پیشگیری تشکیل شده است.
طرح خود مراقبتی موسسه خیریه مهر سهیلا در استان البرز در حال اجزا می باشد.
در این طرح ابتدا از افراد متقاضی ثبت نام بعمل می آید و در ادامه به افراد شرکت کننده توسط کارشناس (ماما) معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهت خودآزمایی تست سرطان پستان ویژه بانوان، آموزش داده خواهد شد.

در سطح بعدی از افراد توسط ماما و متخصص معاینه بعمل می آید و اطلاعات لازم در فرم مخصوص تکمیل می گردد که با تکمیل فرم های غربالگری اطلاعاتی نظیر سابقه فردی یا خانوادگی، اطلاعات جمع آوری می گردد.
و درنهایت در صورتی که پاسخ هر کدام از سطوح شرح حال و معاینه مثبت باشد پرونده پیشگیری برای افراد تشکیل می گردد و جهت بررسی بیشتر با افراد هماهنگ و جهت تحقیقات و درمان به مراکز تحت قرارداد با موسسه ارجاع می گردد.
در صورت ابتلا افراد متقاضی به بیماری سرطان ، بیمار تحت پوشش و حمایت موسسه مهر سهیلا قرار می گیرد و می تواند از امکانات مشاوره ای، آموزشی و کمک هزینه های درمانی این مرکز برخوردار گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *