آموزش

معرفی کتاب شفای زندگی

6

 

مهم‌ترین نکته‌ای که مطالعه‌ی «کتاب شفای زندگی» به خواننده القا می‌کند، این است که خودتان را دوست داشته باشید و احساس گناه نکنید. نویسنده‌ی این کتاب، لوئیز هی، معتقد است این کار نه‌تنها به شما قدرت روحی می‌دهد، بلکه از نظر فیزیکی هم به شما سلامتی می‌دهد. برای تبدیل شدن به انسانی که خواستارش هستید، باید کسی شما را تشویق کند. این کتاب دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این کتاب به شما کمک می‌کند افکار محدودکننده را کنار بگذارید، درعوض به خود ایمان داشته باشید، خودتان را ببخشید و بدانید افکار واقعا می‌توانند تجربیات را به‌وجود بیاورند.

برخی از نکات و بحث‌های اصلی «کتاب شفای زندگی» شامل این موارد هستند:

بیماری‌ها: بیماری‌ها به‌خاطر حالت‌های روحی شما به‌وجود می‌آیند. لوئیز هی اعتقاد دارد اینکه خودتان را نبخشید، ریشه‌ی همه‌ی بیماری‌های شماست.
تشویق: یعنی به‌یاد‌آوردن خود واقعی و بهره‌مندی از قدرت آن. بنابراین تشویق‌کردن به شما نیرو می‌دهد که به آنچه می‌خواهید برسید.
خوشبختی: روی هر چیزی که تمرکز کنید، آن‌ چیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین روی هزینه‌ها تمرکز نکنید. اگر قدر داشته‌هایتان را بدانید، آن ‌چیزها بیشتر می‌شوند. پول یکی از راه‌های رسیدن به خوشبختی است، اما منبع خوشبختی نیست.
امنیت: امنیت به‌دلیل وجود شغل، پول، سرمایه‌، همسر یا والدین نیست. امنیت یعنی توانایی شما برای برقراری ارتباط با نیروی خارق‌العاده‌ای که همه‌ چیز را خلق کرده است.
عشق به خود:یکی از اولین چیزهایی که نویسنده‌ی کتاب می‌گوید، این است که از خودتان انتقاد نکنید.

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب شفای زندگی» کتاب زیبایی است؛ با صفحه‌های رنگی و درخشان و کلمات زیبا. ممکن است این کتاب یک شبه زندگی و حال شما را بهتر نکند، ولی شما را خوشحال‌تر و امیدوارتر می‌کند. این کتاب به شما ابزاری می‌دهد که به کمک آن می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید. این کتاب به شما آگاهی می‌دهد. آگاهی از اینکه ذهن قدرت زیادی دارد، می‌تواند شما را شفا دهد یا حداقل شرایط را برای شما بهتر کند.

در حاشیه

کتاب‌های لوئیز هی تقریبا ۳ میلیون نسخه در ۳۰ کشور دنیا فروخته‌ شده‌اند. او امروزه به‌عنوان یکی از بهترین نویسنده‌های کتاب‌های توسعه‌ی فردی شناخته شده‌ است. کتاب‌هایی که او نوشته، موضوعات زیادی را در بر می‌گیرند، ولی همه نشان‌از ویژگی‌هایی همچون روراستی، صداقت و انرژی لوئیز دارند.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «معجزات قرن حاضر»، «اندیشه‌های دل»،‌ «شفای بدن»، «شفای قلب‌های شکسته» و «نامه به لوئیز»

شناسنامه‌ی کتاب

عنوان کتاب به فارسی: شفای زندگی

نویسنده: لویئز ال هی (Louise L. Hay)

سال انتشار: ۱۹۸۴

منبع:سایت چطور

مجله اینترنتی مهرسهیلا

www.mehresoheila.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *