آموزش

به نام خداوند جان و خرد
چند سالی است هجدهم تیرماه روزی خاص شده است،بنام روز ادبیات کودک و نوجوان،که شورای عالی انقلاب فرهنگی همزمان با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی(در سال ۱۳۸۸) نویسنده و بازنویس مشهور کشورمان،که خالق آثاری همچون؛قصه های خوب برای بچه های خوب،قصه های تازه از کتابهای کهن،گربه ناقلا،گربه تنبل،مجموعه قصه های ساده،تصحیح مثنوی مولوی (برای بزرگسالان)میباشند،نامگذاری کرده است.
اما تمامی این دسته نام گذاریها فرصتی است برای یادآوری و بهره گیری از موضوعات خاص.
روز ادبیات کودک و نوجوان برای ما به مانند زنگ هشداری است که به فرزندان خود از همان سنین طفولیت بیاموزیم علم اندوزی و توجه و ایجاد علاقه به آگاهی و تدبر و تعمق در مسائل مختلف و پرواز به سوی تعامل و تکامل به قله حکمت و معرفت،اندیشیدن و یافتن راه هایی میانبر برای کسب تجربه در راه هایی نرفته.
سیر صعودی به جهت سیرتی و صورتی؛تا در مواجهه با مسائل و بحرانهای جسمی و یا روحی،مسلح به سلاح قدرتمند اندیشه باشند تا بهترین و مطمئن ترین و متقن ترین راه را بیابند.
حال در این میان اشخاص یا موسسات و یا ارگانهایی در حوزه ای خاص یاریگر آگاهی بخشی فرزندان توسط والدین می شوند.به عنوان مثال در حوزه سلامت میتوان از “موسسه خیریه مهرسهیلا “نام برد که سالیان درازی است ضمن حمایتهای بی شائبه از بیماران مبتلا به سرطان دروازه های شهر شناخت این بیماری را به روی افراد مختلف گشوده است تا تجلی گر تحقق شعار” پیشگیری بهتر از درمان” برای شروع راه روشن امید به ریشه کن سازی این بیماری و دستیابی به نعمت گرانبهای سلامتی گردد.
به امید داشتن جامعه ای روشن تر و آگاه تر،نه تنها امروز بلکه لحظه لحظه عمرمان را معطوف و مقرون و مانوس به مطالعه و علم اندوزی نمائیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *