اخبار

جشن گلریزان 1400

WhatsApp Image 2022 02 08 at 1.09.15 PM

ما بسیاریم تا همیشه …

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مهر سهیلا گلریزان 1400 حامیان در مورخ 18 بهمن ماه برگزار گردید. این مراسم با حضور خیرین و نیکوکاران در هتل المپیک برگزار گردید.
گلریزان 1400 موسسه خیریه مهر سهیلا با نگاهی متفاوت و ویژه با گلریزان های گذشته در دو بخش تجهیز آزمایشگاه مولکولی ژنتیک و هزینه های دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان با حمایت ارزنده هیات امنا و جامعه صنعتی و پزشکی برگزار شد.
در ابتدا مراسم با خوش آمدگویی آقای مهندس مرتضی شهرابی دبیر جشنواره و عضو هیات امنای موسسه همراه بود.
مهندس مرتضی شهرابی با عرض خوش آمد به حضار داخل سالن و با تاکید به معجزه این گردهمایی از حضور ارزشمند حامیان تقدیر و تشکر نمود.
دبیر جشنواره گردهمایی سمینار گلریزان 1400 مهر سهیلا در ادامه شروع گلریزان را اعلام و برنامه شروع شد.
از نکات مهم در گردهمایی بزرگ حامیان موسسه خیریه مهر سهیلا پیوند مبارکی بود بین دانش و مهر که در ابتدا آقای ایثار خدادی دانش آموخته مدیریت و مشاور شرکت های صنعتی باموضوع “پایداری سازمان ها در شرایط بحران” به ایراد سخنرانی پرداخت.
دکتر نکوئیان متخصص ژنتیک سرطان دیگر سخنران این مراسم بود. ایشان با اشاره به گردهمایی و و گلریزان های سنوات گذشته موسسه خیریه مهر سهیلا گفت:
امروزه موسسه خیریه مهر سهیلا به درجه ای از بالندگی و رشد رسیده که می خواهد در سطح کلاس جهانی فعالیت نماید تا خدمات شایسته تری به مبتلایان بیماری سرطان ارائه گردد و این مهم با گسترش تحقیق و افزایش سطح علمی در حوزه سرطان این مرکز محقق خواهد شد.
این عضو هیات مدیره و هیات امنای موسسه خیریه مهر سهیلا در ادامه گفت: روزی در یک مراسم گردهمایی در کنارتان تصمیم گرفتیم آزمایشگاهی را در راستای تحقیقات سرطان ایجاد نماییم. امروز روزی است که موسسه می تواند در طبقه 4 ساختمان موسسه در حدود 130 متر آزمایشگاه مولکولی ژنتیک را تجهیز نماید.
دکتر نکوئیان با به نمایش گذاشتن تصویر دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه مولکولی ژنتیک در خصوص نحوه کارکرد دستگاه ها و همچنین قیمت دستگاه ها توضیح داد و حضار با مشارکت در خرید موافقت خود را در خصوص راه اندازی آزمایشگاه اعلام نمودند.
دکتر علومی مجری مراسم گلریزان 1400 موسسه خیریه مهر سهیلا با اعلام مقادیر کمک شرکت های حامی و نیکوکاران شور و هیجان بیشتری به مراسم داد.
حامیان با اعلام مقادیر خرید دستگاه ها نام شرکت و مبلغ اهدایی خود را به ستاد اجرای مراسم اعلام و توسط مجری برنامه اعلام می گردید.
سخنران سوم این مراسم آقای ناصر امینی مدیرعامل موسسه خیریه مهر سهیلا بود. ایشان که با جمعی از هیات امنا وارد برنامه شد. هیات امنا روی سن حاضر گردید چند دقیقه از گفتگوی ایشان نگذشته بود که تمامی کارکنان و داوطلبان با شال های زرد دور تا دور سالن ایستادن و آقای ناصر امینی از حضار خواست تا برای این همه مهربانی و عطوفت برای یکدیگر دست بزنند.
حال و هوای مراسم آنچنان زیبا و دلنشین بود که همگان ایستادند و با لبخندی از مهر و نگاهی مهربان برای یکدیگر دست می زدند.
مدیرعامل موسسه در ادامه گفت:
رکن موسسه مهر سهیلا یعنی هیات امنا، هیات امنایی که با حمایت شما حامیان عزیز ماندگاری موسسه را تضمین می کند و یکی از وظایف تعریف شده هیات امنا تعیین خط مشی موسسه است.
ایشان با اشاره به خط مشی موسسه گفت:
خط مشی مجموعه اصول مدونی است که برای هدایت، تصمیم‌گیری و دستیابی به اهداف طراحی شده و وسیله موثری برای کنترل عملیات به شمار می‌آید که باید صریح، واضح، قابل اجرا، انعطاف‌پذیر، جامع، هماهنگ، مستدل، متمایز از قانون و کتبی باشد خط مشی همان خشت اول است که می بایست دقیق نهاده شود که سازمان تا ثریا استوار بماند و بدیهی است انجام چنین وظیفه ی سرنوشت سازی، نیاز به یک توان سرشته شده از عشق و دانش و اخلاق دارد. خداوند را سپاس که هیئت امنای مهر سهیلا از چنین توانی برخوردار است
امشب بعد از دوسال گرد هم آمده‌ایم که برای درمان بی قراریمان کاری انجام دهیم چرا که تمام انسانها از درد دیگران بی قرارند و برای درمان آن به چیزهای دیگر حتی دارو به شکل افراط گونه پناه می برند و در مقطعی از زندگی شان توفیق یافتن علت واقعی آن را می‌یابند و خوشا به سعادت شما انسانهای توفیق یافته که خداوند مهربان راه زیبایی را سر راهتان قرار داده که برای درمان بیقراریتان همچون سال‌های گذشته کاری کنید کارستان.
شما به نیازهای خودتان آگاهید می‌دانید چرخه ی زندگی به آموزش، نیایش، آسایش، شادی، موسیقی، سلامتی، تفریح، تغییر، تغذیه، تعادل، کار، درآمد، ازدواج، ارتباط با خانواده و اجتماع، ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و انسانی، یعنی کمک به دیگران و جهان هستی نیاز دارد و خودی که میداند برای رسیدن به یک آرامش نسبی میبایست تمام انسانها از این امکانات بهرمند باشند.
خودی که آگاه است که اطاعت از فرمان خداوند متعال که در آیه ۲۶۷ سوره بقره می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید از چیزهای پاکیزه ای که به دست آورده و از آنچه ما برای شما از زمین بر آورده ایم انفاق کنید یعنی پذیرش حاکمیت الهی و این پذیرش یعنی امنیت و آرامش و در نهایت رشد در تمام زمینه ها.

 

ناصر امینی در بخش دیگری از سخنرانی گردهمایی گلریزان موسسه خیریه مهر سهیلا گفت:
خوشا به حال شما که به این اصل آگاهید. من آگاه نبودم. سال 1386 جرقه ای در خانه ام افتاد جرقه ای که دامن همسرم را گرفت مهربانویم، مادر فرزندانم، دوره درمان شروع شد درد بود اما دغدغه ی برای درمان نبود. یکسال گذشت دو سال سه سال پنج و شش سال گذشت راهی برای ادامه درمان نمانده بود. سیستم حاکم بر جهان هستی که تنها طراحش خداوند مهربان است، برای آگاه نمودنم شش سال در مطب‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و هر جایی که مسیر درمان بود نشانه‌های گذاشت تا ببینم عزیزانی را که هم درد داشتند و هم دغدغه درمان، پدر و مادری که برای درمان تنها فرزندشان در گوشه‌ای از بیمارستان به پهنای صورت اشک می ریختند و زیر لب زمزمه می کردند که چیز دیگری برای فروش نمانده است. یا پدری که گریه اش به خاطر خانواده‌اش بود که بعد از من چگونه به زندگی ادامه می دهند و یا اشک های جگر سوز مادرانه و یا یتیمان در راه مانده و یا بچه های مانده در سطلهای زباله و هم وطنان بی پناه مانده.چگونه میشود با این همه درد آرام و قرار داشت.

چو عضوی به درد آورد روزگاردگر عضوها را نماند قرار اما گناهی نبود چرا که انسان‌ها به اندازه آگاهیشان مسئولند. در نا آگاهی، چرخه ی زندگی‌ام در قسمت کار و درآمد متوقف شده بود.
پدر و مادر دستوری داشتند. کار دارم.همسرم، فرزندانم درخواستی داشتند.کار دارم و این جمله کار دارم چنان مرا در خواب غفلت فرو برده بود که هیچ نیازمندی را نمی دیدم حتی خود را. تمام قسمتهای دیگر چرخه زندگیم تحت شعاع قرار گرفته بود و برای بیرون شدن از این غفلت نیاز به یک تجربه دیگر داشتم که آن پرواز عزیزتر از جانم بود و چه مبارک پروازی که از آن مهرسهیلا متولد شد.
روحشان شاد و یادشان همیشه گرامی. همچنان این نشانه ها جاری است

مدیرعامل موسسه خیریه مهر سهیلا گفت:
در همین دو سالی که گذشت عزیزانی را از دست دادیم خانواده‌های زیادی در سوگ عزیزانشان نشستند که اکثر آنها به دلیل فقر و نداری داغدار شدند و همچنین حامیان عزیزی که در این محفل جایشان خالی است. دوست نازنینمان، درست همان جا نشسته بود در کنار همسر مهربانش با آن لبخند معروف و چهره آرامش، آنقدر مهربان، متین و دوستداشتنی بود که نمیشود فراموشش کرد دوستی که در تمام محافل عشق بازی حاضر بود هر جا که صحبت از مهربانی و کمک به دیگران بود پیشقدم و در اول صف بود. اتحادیه، تعاونی، انجمن، جذامی ها، دانش آموزان بی بضاعت، زلزله زدگان، سیل زدگان و یکی از اولین یاران مهر سهیلا، یاری که از اولین جلسه تا آخرین لحظه ای که توان داشت در کنار مهر سهیلا بود یاری که حتی در روزهای آخر قبل از اینکه احوال خودمان را بپرسد از احوال همدردانش می پرسید که نکند کمبودی داشته باشند یاری که باور داشت ما باید در راستای هدف موسسه که آموزش، پیشگیری و درمان است مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مهر سهیلا را بسازیم و اعتقاد راسخ داشت که ما به کمک هم وطنان عزیزمان این مرکز را خواهیم ساخت که گام بزرگی در راستای سلامت جامعه عزیزمان خواهد بود.این بزرگ انسان شریف و مهربان کسی نبود جز زنده یاد محمدرضا مونسان عزیز و همچنین دیگر انسانهای شریف و مهربانی که حامیان مهرسهیلا بودند و امشب در کنار ما نیستند زنده یادان قاسمی عزیز ، یگانه عزیز، احمد پناه عزیز، سبزیکاری عزیز، شمسایی عزیز، ترکمان عزیز، صدیق عزیز که مطمئناً روح بزرگشان در این محفل حاضر و ناظر بر ماست به یاد این انسانهای عاشق چند لحظه ای را با چشمهای بسته در سکوت می نشینیم و به مهربانی هایشان می‌اندیشیم. چرا که، هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق…..
از دیگر حاشیه های این گردهمایی اجرای موسیقی دف نوازی توسط گروه موسیقی دنگ دنگ کوبان بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
مراسم گرد همایی جشن گلریزان موسسه خیریه مهر سهیلا با صرف شام که توسط یکی از خیرین تدارک دیده شده بود به پایان رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *