اخبار

ضرورت مشاوره ژنتيک در مراکز درمان سرطان

Dr nekoeian

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مهر سهیلا برای درمانجویان تحت پوشش این مرکز مشاوره فردی برگزار گردید. افراد در ساعات مختلف روز برنامه ریزی شدند و با رعایت پرتوکل های بهداشتی مشاوره بزشکی برگزار گردید.
دکتر رضا نکوئیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص ژنتیک پزشکی در حوزه سرطان بر ضرورت مشاوره در مراکز درمان سرطان تاکید نمود.
این عضو هیات مدیره موسسه خیریه مهر سهیلا گفت: یکی از بحث هایی که در حوزه سرطان وجود دارد پزشکی فرد محور است. برای این که ما بتوانیم دانش بهتری راجع به سرطان کسب نمائیم باید افراد مختلف را براساس ژن هایی که دارند بررسی کنیم.
ایشان در ادامه گفت: معمولا بیماران مختلف سرطانی با اینکه از نظر پاتولوژی یک سرطان دارند اما به شیمی درمانی یا پرتو درمانی پاسخ های متفاوت نشان می دهند. زیرا ژن های افراد بسیار متفاوت می باشد و باعث می گردد سرطان برای هرشخص، خاص همان فرد باشد.
در نتیجه برای این که بهتر بتوانیم سرطان شخص را تشخیص دهیم و با داروهای خاص و مختص همان فرد به درمان قطعی برسیم و بیمار را درمان نمائیم لازم است بیان ژن های هر شخصی را بطور خاص مورد بررسی قرار دهیم.
مشاوره های پزشکی فرد محور از جمله برنامه های هدف مند موسسه خیریه مهر سهیلا می باشد که در راستای اهداف سه گانه این موسسه یعنی پیشگیری،آموزش و درمان در حال اجراست.
افراد پس از نام نویسی توسط پزشکان متخصص این موسسه در واحد مددکاری این مرکز، مشاوره پزشکی می شوند تا مسیرهای درمان را به درستی طی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *