آموزش, اخبار, پیشگیری, مطالب عمومی

تشکیل و راه اندازی کمسیون تخصصی پزشکی در مهرسهیلا

m

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مهر سهیلا اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشگاه رویان از آزمایشگاه تحقیقات مولکولی و ژنتیک سرطان مهر سهیلا بازدید نمودند.

اعضای حاضر در این جلسه دکتر محمد فرانوش، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دکتر مرضیه ابراهیمی عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان ، دکتر بخشنده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ،دکتر صارمی مدیرعامل شرکت آمیتیس ژن ،دکتر رضا نکوئیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی  ایران و عضو هیئت مدیره ، دکتر یاسین احمدی و دکتر مهتا ملک زاده دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران ،ناصر امینی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره و هیئت امنا، مهندس محمد تقی غیاثی رئیس هیئت مدیره مهندس شهرابی عضو هیئت امنا و رئیس کمیته طرح و برنامه موسسه اعضای حاضر در این جلسه بودند.

در ابتدا دکتر رضا نکوئیان متخصص ژنتیک سرطان و عضو هیئت مدیره موسسه با تشریح فعالیت مرکز تحقیقات گفت:

به لطف خداوند متعال و با کمک هیئت امنای فهیم و فرهیخته موسسه خیریه مهر سهیلا توانستیم آزمایشگاه تحقیقاتی مولکولی و ژنتیک سرطان را راه اندازی نمائیم. این امر مسئولیت ما را دوچندان و سنگین تر می نماید.

ایشان در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل کمسیون پزشکی مهر سهیلا گفت: تشکیل کمسیون پزشکی در مهر سهیلا در کنار فناوری و تحقیقات می تواند گامی موثر در شروع فعالیت آزمایشگاه تحقیقاتی مهرسهیلا باشد.

 

m

این عضو هیئت مدیره موسسه گفت: پس از تشکیل کمیسیون پزشکی نگاه موسسه به تشکیل کمیته تحقیقاتی دانشجویی است و این امر بسیار ضروریست و به جد پیگیری خواهد شد.

دکتر صارمی مدیرعامل شرکت آمیتیس ژن با شرح فعالیت  مراکز تحقیقاتی و شتاب دهنده های استارتاپی که مسئولیت آن را بر عهده داشت گفت:

بسیاری از لوازم و مصارف پزشکی از پلاستیک ساخته شده است. پیوند مبارک صنعت پلاستیک و دانشگاه و تحقیقات می تواند منجر به خودکفایی در تولید برخی از این لوازم پزشکی شود. با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در هیئت امناء و حامیان موسسه می توان بسیاری از لوازم پزشکی را در کارخانه های موجود با انجام تحقیقات و مطالعه میدانی به مرحله تولید رساند.

دکتر محمد فرانوش ، فوق تخصص بیماری های خون و سرطان بیمارستان حضرت رسول دیگر اعضای این جلسه گفت:

قابل تقدیر است که تولیدکنندگان و صنعتگران با استقبال از طرح های تحقیقاتی ما را مهمان خود کردند. این پدیده قابل تقدیر است و بی  شک این پیوند می تواند با اتفاق های شایسته همراه باشد.

ایشان با اشاره به انجام کار گروهی و نت ورکی گفت: کارها باید بصورت شبکه ای انجام شود. جمع آوری اطلاعات، تحلیل داده ها ارتباط داده ها، باید در یک زنجیره شبکه متصل بهم صورت گیرد. امروزه نگاه تحقیقات به سمت نت ورک ها است.

دکتر مرضیه ابراهیمی  عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت:

هدفمند بودن تحقیقات بسیار مهم است. این که یک تحقیق بعد از انجام فعالیت تحقیقاتی در یک کتابخانه خاک بخورد شایسته نیست و باید بلافاصه تحقیق منجر به محصول گردد. در واقع تحقیق محصول محور می تواند مناسب فعالیت در مهر سهیلا باشد تا درآمد حاصل و منافع آن به خود بیماران مبتلا به سرطان برگردد.

مهندس محمد تقی غیاثی عضو هیئت مدیره موسسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور ارزشمند هیئت علمی دانشگاه در جلسه گفت:

هرچقدر به علم و تحقیق پرداخته شود بی شک مهر سهیلا می تواند موفقیت های بیشتر در مسیر تحقیقات و کمک به همنوع نماید.

ایشان در ادامه گفت: اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره موسسه مهر سهیلا با استقبال از دانشگاه این پیوند را مبارک می داند.

ایشان با اشاره به درآمدزایی موسسه گفت:

درآمدزایی یکی از دغدغه های مهم موسسه می باشد. ما با آغوش باز در تولید لوازم و مصارف پزشکی که از پلاستیک ساخته می شود آماده ایم تا بعنوان تولید کننده به این امر مهم کمک نمائیم.

ناصر امینی مدیرعامل موسسه مهر سهیلا با تشریح فعالیت های موسسه در طول سال های گذشته گفت:

مهر سهیلا به کمک حامیان صنعتی و پزشکی خود توانسته در ده سال فعالیت های مختلفی را در جهت خدمت به بیماران انجام دهد. این موفقیت مدیون افراد متخصص در مهر سیهلا بوده است چرا که از ابتدا سنگ بنا و زیربنای موسسه از افراد متخصص و مدیران موفق صنعتی تشکیل شده است.

ایشان با اشاره به طرح های غربالگری در حال اجرای موسسه گفت: در حال حاضر ما در حوزه پیشگیری و آموزش در حال فعالیت هستیم و پیوند دانشگاه و صنعت را یک اتفاق مبارک می دانیم.

مهندس مرتضی شهرابی عضو هیئت امنای موسسه خیریه مهر سهیلا نیز با تقدیر از حضور ارزشمند اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت:

من نیز به نوبه خود از حضور ارزشمند شما عزیزان تشکر می نمایم و بعنوان عضو هیئت امنا و صنعت گر، آمادگی خود را در جهت درآمدزایی در حوزه تولید لوازم پزشکی اعلام می نمایم.

ایشان با موثر خواندن بخش تحقیقات در مهر سهیلا خواستار ادامه این همکاری شد.

دکتر بخشنده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:

داده ها و اطلاعات 1500 بیمار مهر سهیلا می تواند بسیار در تحقیقات راه گشا باشد. امروزه این اطلاعات در دنیا بسیار ارزشمند است و مهر سهیلا با راه اندازی آمار حیاتی در واحد تحقیقات و مددکاری توانسته گامی مهم و موثر بردارد که البته این اطلاعات نیازمند پویش و تحلیل می باشد.

در ادامه اعضای حاضراز امکانات آزمایشگاه تحقیقات مولکولی و ژنتیکی سرطان موسسه خیریه مهر سهیلا و واحد ها، بازدید نمودند.

mm

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *